Love the Look

Love the Look

- en beauty-blog af Mikkel Hyldebrandt

En blog i skønhedens tegn. Produkter, favoritter, tendenser, baggrund og meget mere.

Poetiske Hermés

Talk of TownOprettet af Mikkel Hyldebrandt ons, december 09, 2009 09:54:24

En såkaldt kerneforretning for Hermés har altid været deres fantastiske tørklæder til enten lomme eller hals og gerne i den klassiske terracotta-orange med diskret logo, der passer fortrinligt til mærkets udsøgte lædervarer. Ligesom Louis Vuitton, Dior og Chanel med flere, så har Hermés også fået øjnene op for forbindelsen mellem kunst og mode. Det bedste eksempel er vel nok Louis Vuittons butik i Paris med separat kunstudstilling og installationer spredt ud over hele forretningen – blandt andet en mørkelagt elevator af vores egen Olafur Eliasson.

Video: Youtube

Hermés-tørklædet er nu blevet sat helt minimalistisk, men meget effektfuldt i scene i Hermés’ butik i Tokyo. Den japanske designer Tokujin Yoshioka har kombineret videokunst sammen med installationskunst og viser – nærmest naivt enkelt og poetisk – silketørklædets lethed og elegance.

Det næsten gabende tomme udstillingsvindue skiller sig i den grad ud fra andre vinduers overproppethed. Hos Hermés er det bare et enkelt produkt, der får lov til at glimre.

Love the Look!

  • Kommentarer(0)//www.hyldebrandt.dk/#post40